30letá firemní tradice vyšitá do sametu
„Svoji první živnost jsem založil v roce 1991 a mým původním záměrem bylo podnikat v zemědělské činnosti. O pár let později jsem koupil první jeřáb, bagr a nákladní vozy Tatra a Liaz a souběžně se zemědělstvím jsem začal podnikat i ve stavebních a zemních pracích,“ vzpomíná Miroslav Šmíd, zakladatel společnosti.
Vyšívaný firemní prapor vyhotovený pro stavební společnost Miroslav Šmíd.
V roce 1998 se pan Šmíd začal plně věnovat jen stavebnictví, a jak sám říká, tento obor se stal nakonec i jeho koníčkem. Postupem času rozšířil vozový park, zapojil do chodu podniku rodinu a společnou silou se firma začala rozrůstat až do své nynější podoby. Dnes má téměř 40 zaměstnanců.
Slavnostní představení nového firemního praporu.
Letos společnost oslavila již 30 let od svého založení a její představitelé se tak rozhodli zvěčnit logo a poselství firmy do vznešené, hmatatelné podoby. Výsledkem je kolekce symbolů, jíž vévodí slavnostní vyšívaný prapor, který nese logo podniku a datum založení. Vyšívaná vlajka se tak stala firemní insignií, která vhodně doplňuje reprezentativní interiér sídla společnosti a je doslovným zhmotněním idejí, vizí a hodnot firmy. Aby prezentace tohoto jedinečného symbolu byla dokonalá, dodali jsme pro jeho vyvěšení dvoudílnou žerď s hlavicí vyhotovenou na zakázku ve tvaru bagru.
Pro samotného majitele vytvořil náš pan heraldik Zdeněk Kubík občanský znak, který v sobě nese symboly reprezentující jak jeho osobní, tak i profesní život. Ten jsme pak přenesli na smaltovaný ovál. Blason osobního znaku zní: V červeném štítě růže uvnitř obrácené podkovy provázené dvěma v koutech vztyčenými odvrácenými vinnými hrozny, vše zlaté. Na štítě kolčí přilba se zlato-červenou točenicí a červeno-zlatými přikrývadly. Klenotem jsou tři červená pštrosí pera se zlatou hrací kartou s červeným srdcem (esem). Pod štítem červená páska se zlatou podšívkou a heslem KAŽDÝ PROBLÉM MÁ ŘEŠENÍ.
Výklad znaku: Heraldické tinktury (zlatá čili žlutá a červená) jsou logicky preferovanými barvami, které tvoří logo úspěšné rodinné firmy a zbarvení její techniky. Výjimečně je proto tímto logotypem (velikostně decentně) ozdoben i bok přilby znaku. Podkova ve štítě představuje nepřímé tzv. mluvícím znamením („nomen omen“ čili „jméno znamení“), neboť počeštělé příjmení Šmíd (německy Schmied) znamená kovář či podkovář. Je totiž odznakem kovářského cechu a také součástí znaku domovské obce Svojetice. Průvodní štítové figury růže a vinné révy patří mezi oblíbené symboly (radosti i hojnosti), stejně tak jako životní motto (výmluvné heslo) pod štítem. Přilbový klenot tří per představuje tradiční chochol (neohroženosti) a srdcové eso na něm zálibu v karetních hrách, ale především životní úspěchy (výhry a vítězství) i srdečnou lásku k rodině.
Osobní znak majitele společnosti, který v sobě nese symboly reprezentující jak jeho osobní, tak i profesní život.
Při oslavách takového jubilea nechyběly v kolekci symbolů ani upomínkové předměty – pamětní medaile, klíčenky a slavnostní stůl ozdobily gastrovlaječky s firemním logem. K venkovní výzdobě přibyla nově smaltovaná cedule, která označuje sídlo společnosti.
Pamětní firemní medaile se znakem a názvem společnosti.
Klíčenky zalité glazurou se znakem a názvem společnosti.
„Dalo hodně práce vybudovat firmu takovou, jaká je dnes. Ale stálo to za to. Při pohledu zpět je vidět kromě velkých starostí a spousty dřiny také kus dobře vykonané práce, a to je důležité,“ dodává pan Šmíd.